zondag 15 november 2009

Oude kerstversiering




Pas geleden las ik het berichtje van Lia (I found my home) over kerstballen die al 28 jaar oud waren. Ik bedacht me op dat moment dat ik ook nog ergens een doos had met hele oude kerstversiering. Nadat ik een antal dozen had opgetrokken en wat spullen overhoop gehaald te hebben zijn ze weer terecht.



Dit zijn ook echte oudjes die mijn moeder van mijn opa had gekregen toen ik werd geboren zo ongeveer 40 jaar geleden. Mijn vader (mijn moeder is overleden vandaar mijn vader) heeft ze al die tijd bewaart en uiteindelijk heb ik ze meegenomen.



Wat wel heel grappig is, is dat de kerst spullen uit een doos komen die ook bijna zo oud is en de papiertjes die om de kerstballen gewikkeld zaten zijn ook zowat bejaard.
Je zou bijna zeggen retro met die oranje en rode kleuren.
Helaas is er ook een bal gesneuveld dus ben ik nu uiterst voorzichtig met de overige spulletjes. Ik denk niet dat ik ze in de boom hang maar leuk ter decoratie op een schaal leg met wat waxinelichtjes erbij.




Ik wens iedereen nog een gezellige zondag verder

16 opmerkingen:

  1. Die oude versiering is vaak nog zo mooi he?? Ook ik heb nog vrij veel over van mijn moeder en oudtante. En dat doe ik ook niety meer in de boom maar leg het in een mooie schaal gewoon voor de sier. MMM Moet weer eens ff kijken, lol. JA dat pakpapier is ook al heel oud dat van mij lol. Wie wat bewaart....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow wat prachtig zeg,ik ben daar helemaal weg van,van oude zilveren kerstballen,voor decoratie is het ook helemaal super en zo aan de kast en ik vind je banner ook al zo prachtig,fijne avond,groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor, en fijn dat je mede door mijn post op het idee kwam om ze weer op te zoeken. Ik weet ook nog steeds niet wat ik ermee doe, misschien krijg ik de komende tijd hier wel ergens een idee.
    Die doos met dat koffiezetapparaat is idd erg seventies.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Irma,leuk is dat,hé,oude kerstversiering van familie.
    Ik heb ieder in onze boom zilveren kerstversiering hangen die nog van mijn opa is geweest en,mijn vader in zijn jeugd weer van zijn vader heeft gehad.
    Helaas is mijn vader twaalf jaar geleden overleden en,heb ik de kerstversiering een aantal jaren geleden van mijn moeder gekregen en,ze hangen nu ieder jaar bij ons in de boom zodat ik toch nog een beetje het gevoel heb dat mijn vader nog bij ons is.
    Ik ben er heel zuinig mee maar desondanks zijn er toch in de afgelopen jaren wat ballen stuk gegaan.

    Hele fijne avond nog,

    Gr Inka.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Irma, wat prachtig, hier ook al van die mooi oude kerstversieringen. Ik zal ook eens aan mijn moeder vragen of zij er nog wat van heeft, maar ik ben bang van niet.
    Je heb er prachtige foto's van gemaakt.
    Ik wens jou ook een gezellige avond.
    Groetjes, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heej Irma, ik vind ze zo ontzettend mooi die oude ballen, wat leuk dat deze ook uit de familie komen,
    Wees er maar goed zuinig op hoor ze zijn zo breekbaar.
    Een hele fijne zondagavond Liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je door elkaar geinspireerd wordt, daarom geniet ik ook zo van de blogs van anderen!! Ja, oude kerstballen roepen als je ze al zo lang hebt wel een nostalgisch gevoel bij je op en zijn daarom ook zo bijzonder. Ik kan mij voorstellen dat je er heel zuinig op bent!

    Fijne avond!

    Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Irma, Ze zijn prachtig....geven een mooi gevoel naar ver vervlogen tijden...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Irma.

    Je kent me niet, maar ik lees al sinds geruime tijd mee op je weblog.

    En ik herken de denneappeltjes! Heb ze ook! En zelfs gisteren nog in mijn handen gehad toen ik mijn Kerstspulletjes een beetje heb uitgezocht, en veel rommeldingen heb weggegooid.

    Die denneappeltjes zal ik nooit weggooien. Ook ik heb ze van mijn ouders gekregen, van mijn moeder. Ze leven beide niet meer, maar door mijn dennekegeltjes ieder jaar met Kerst een mooi plaatsje te geven, heb ik het gevoel dat ze er toch een beetje bij zijn.

    Dank je wel voor de mooie post.

    Groetjes,
    Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Irma
    wat zijn ze mooi ! Dat is echt iets om te koesteren ! Ik heb gisteren op de vlooienmarkt ook een doosje oude zilveren ballen gekocht .( helaas heb ik geen familie stukken ...)
    Ik krijg echt al zin in de kerst bij het zien van je foto`s !!
    Groetjes peet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hello Isis!
    Your silver ornaments are lovely...I have not started to decorate just yet...but your photographs are very inspiring!
    Take care, Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig die oude versiering.....leuk dat het nog bewaard is gebleven..hier bij de kringloop zijn ook vaak leuke dingen te vinden.
    Het is ook echt iets van vroeger...terwijl er nu ook hele leuke dingen zijn...heeft dit meer sfeer!

    Groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. die blijven zo mooi die oude kerstversieringen, echt een zoektocht om er nog wat te vinden.

    Ik kom je een award brengen, kom even kijken op mijn blog.
    Fijne dag !!

    ♥ Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat geweldig, die oude kerst versiering. Ik kijk er op rommelmarkten ook altijd naar, maar je ziet het niet zo heel veel, en het is natuurlijk het mooiste als het erf stukken zijn. Ik heb ook nog oude kerstboom versiering van mijn mijn oma, maar het niet dat hele oude, ze was op een gegeven moment aan het moderniseren en heeft een keer nieuwe gekocht. Ondertussen ook wel oud, maar niet van die mooie zilveren, maar gouden... misschien als ik lang genoeg wacht komen die ook nog weer eens een keertje in.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi hoi. ik heb een award voor je.kijk maar even op mn blog. groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben echt onder de indruk van wat ik zie op de foto's. Je moet wel veel gevoel hebben voor decoratie. Jouw stijl is helemaal de mijne. Ik schuim ook rommelmarkten af op zoek naar brocante of kijk in boekjes om inspiratie op te doen. En van die oude kerstballen van je oma ben ik al helemaal weg! Een goed idee om ze niet aan de kerstboom te hangen maar ze op een andere manier een decoratieve rol te laten spelen. Super gedaan.
    Je bent een inspiratiebron voor al wie zijn hart verloren heeft aan oude spullen!!!!
    Ik hou je blog in de gaten....
    Groetjes
    Magda uit Avelgem, West-Vlaanderen, België

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg gezellig als je een berichtje achterlaat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails